czwartek, 16 kwietnia 2015

„Ekologia i ochrona środowiska to (...)nie tylko wielki przemysł, kopalnie i huty. To także Twoje i moje codzienne gesty, to Twoja i moja kuchnia, łazienka, garaż, ogród. To wybór przez Ciebie i przeze mnie wolnego czasu i taka ochrona środowiska zaczyna się najbliżej: w tym pokoju, mieszkaniu, domu”  

                                                               Eryk Mistewicz, 1991


8 kwietnia dzieci z Przedszkola Miejskiego wzięły udział w lekcji o ekologii. Dzieci dowiedziały się, jak należy właściwie segregować śmieci i do jakich kontenerów wrzucać odpowiednie odpadki. Przedszkolaki usłyszały również o potrzebie oszczędzania wody i energii elektrycznej. Przygotowane zajęcia miały charakter warsztatowy i składały się z dwóch części. W pierwszej części dzieciom przekazana została podstawowa wiedza z zakresu ekologii, w drugiej natomiast przedszkolaki miały do rozwiązania rebusy i zagadki obrazkowe.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W przypadku dzieci wczesne nauczanie i wdrażanie zagadnień z ochrony środowiska jest niezwykle ważne. Ja jako pracownik firmy zdecydowałam się na kurs w https://www.seka.pl/uslugi/ochrona-srodowiska aby zdecydowanie lepiej orientować się w ochronie środowiska. Teraz jestem pewna, że moja wiedza jest na wystarczającym poziomie, aby odpowiednio dbać o ekologię i środowisko dookoła nas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem bardzo dobrym pomysłem jest uświadamianie młodzieży i dzieci o tym jak bardzo ważna jest ochrona środowiska. Tym bardziej że są programy typu integrowana ochrona roślin https://www.syngenta.pl/o-nas/zrownowazony-rozwoj/integrowana-ochrona-roslin gdzie rolnicy mają zapewnioną pomoc przy produkcji zdrowej żywności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem warto jest na takie kwestie zwracać uwagę tym bardziej, że są one powiązane z rolnictwem. Jako, że nasz kraj jest gównie rolniczy to zwracajmy uwagę na plony. Również poważnym problemem jest miotła zbożowa https://podkarpacie24.pl/miotla-zbozowa-poznaj-najskuteczniejsze-sposoby-jej-zwalczania-5168/ i j jestem zdania, że należy ją jak najszybciej zwalczać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście w kwestii samej ochrony środowiska można bardzo dużo powiedzieć. Osobiście jestem zdania, że doskonałym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi firmy http://eco-expert.eu/ która zajmuje się przygotowywaniem profesjonalnych raportów.

    OdpowiedzUsuń